• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Науково-методична робота

МИРОНІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ ступенів № 1

Н А К А З

02.06.2014 №50

Про підсумки методичної роботи

У 2013-2014 навчальному році методична робота в школі здійснювалась відповідно до законів та урядових рішень в галузі освіти, розпорядженьобласної та районної державних адміністрацій, районної ради, рекомендацій Київського Обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, рішень колегії відділу освіти райдержадміністрації та науково-методичної ради районного методичного кабінету, наказу по школі №138 від 19.09.2013 р. «Про організацію методичної роботи в 2013-2014 н.р.»

Науково-методична робота була спрямована на дієву допомогупедагогічним працівникам у реалізації актуальних завдань розвитку, удосконалення, підвищення педагогічної майстерності та рівня психологічної підготовки, на актовізацію творчого потенціалу всіх учасників навчально-виховного процесу. Педагогічний колектив (39 педагогічних працівників, з них: 29 мають вищу кваліфікаційну категорію, 3 – звання «Вчитель-методист», 16 – «Старший вчитель») працював на реалізацію науково-методичної проблеми «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес, як одна із ефективних форм особистісно-орієнтованого навчання» та виконання таких завдань:

- поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів шляхом створенням профільних класів, організації роботи факультативів, гуртків, спецкурсів;

- забезпечення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу функціонування профільного навчання;

- підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;

- підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, ШМО учителів-предметників, проведення методичних тижнів, декад;

- підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів;

- удосконалення роботи органів учнівського самоврядування, широке залучення їх до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності навчального закладу;

1. - забезпечення ефективної роботи методичного кабінету школи;

- продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров’я учнів;

- забезпечення психологічної підтримки загальношкільних методичних заходів;

- створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методиками з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу.

Науково-методична рада сприяла проведенню:

· педагогічних читань до 95-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського;

· конкурсу «Вчитель року – 2014»

· шкільних олімпіад з базових дисциплін;

· презентацій досвіду вчителів, які атестувались;

· конкурсу «Учень року» серед 1-11 класів

· засідань педагогічних рад:

«Створеня умов для успішної адаптації учнів п′ятих класів до предметного навчання»

«Роль шкільних методичних об′єднань в розв′язанні проблемного питання школи» та інших заходів.

Методичний кабінет забезпечив науково-методичне інформування під час проведення різноманітних загальношкільних заходів; працювала група педагогічної інформації.

Протягом року підвищили кваліфікацію на обласних курсах вчителі:

Паришкура Тетяна Петрівна, вчитель образотворчого мистецтва,

Макаренко Валерій Володимирович, вчитель музичного мистецтва,

Гуленко Ярослав Дмитрович, вчитель фізичної культури,

Руденко Лідія Іванівна, вчитель української мови та літератури,

Хоменко Оксана Олегівна, вчитель математики,

Шкапа Світлана Степанівна, вчитель початкових класів,

Гавриленко Лідія Іванівна, вчитель початкових класів,

Деркач Юлія Миколаївна, вчитель початкових класів,

Хоменко Наталія Павлівна, вчитель київщинознавства.

Також протягом року проходили пролонговані курси підвищення кваліфікації вчителі: Паришкура Тетяна Петрівна (трудове навчання)Хоменко Оксана Олегівна (математика), Галета Інна Вікторівна (початкові класи), Утенко Любов Анатоліївна (німецька мова, як друга іноземна в 5-му класі).

На базі школи проведені районні семінари вчителів, бібліотекарів. Презентували свій досвід роботи на районних семінарах Хоменко Оксана Олегівна, Марусенко Лідія Захарівна, Гавриленко Лідія Іванівна. Переможцем районного конкурсу «Учитель року – 2014» стала Шкапа Світлана Степанівна.

В школі працювали шість методичних об′єднань:

- вчителів початкових класів (керівник Колісник В.М.);

- вчителів гуманітарних дисциплін (керівник Старінець В.В.);

- вчителів природничих дисциплін (керівник Севериненко О.П.);

- вчителів фізико-математичних дисциплін (керівник Хоменко О.О.);

- вчителів фізкультурно-естетичного циклу (керівник Паришкура Т.П.);

- класних керівників (керівник Сухобрус Т.В.

та науково-методична рада (керівник Шкапа С.С.).

Проведені педагогічні ради, на яких розглядалися питання підвищення педагогічної майсерності вчителів:

«Про створення психологічного клімату для успішного навчання п′ятикласників в основній школі» 28.10.2013 р.;

«Про підсумки роботи педагогічного колективу за І семестр 2013-2014 н.р.» 10.01.2014 р.;

«Роль методичних об′єднань в розв′язанні проблемного пттання школи» 26.03.2014 р., на якому вирішено реорганізувати методичне об′єднання гуманітарних дисциплін, виокремити з нього творчі групи вчителів історії, іноземних мов;

«Готовність учнів 4-х класів до подальшого навчання в основній школі» 29.05.2014 р..

Працював психолого-педагогічний семінар, на якому розглядалось питання:

ефективності уроку,

гуманізації взаємин у системі «учитель-учень»,

сучасні акценти в опрацюванні навчальних досягнень учнів,

«про кінець уроку замовимо слово»,

використання ІКТ-технологій,

рекомендацій вчителям щодо визнання успіхів учнів.

Щотижня в школі працювали методичні оперативні наради, де розглядались інструкційно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін, відбувався аналіз та інструктаж щодо ведення шкільної документації, обговорювався досвід, враження від відвіданих уроків, піднімались питання виконання єдиного орфографічного режиму, проведення предметних тижнів, підготовки до олімпіад, роботи з обдарованими дітьми і тими, хто має низький рівень знань, про ефективне використання шкільного компоненту навчального плану, про результати техніки читання учнів початкових класів, про підсумки предметних тижнів, про стан ведення класних журналів, про відвідування учнями школи, про результати перевірки щоденників учнів, про обсяг домашніх завдань в початковій школі.

В цьму навчальному році успішно атестувались 7 вчителів школи.

1. Вчитель початкових класів Гавриленко Л.І. «спеціаліст вищої категорії» та «вчитель-методист».

2. Вчитель початкових класів Шкапа С.С. «спеціаліст вищої категорії» та «вчитель-методист».

3. Вчитель математики Хоменко О.О. «спеціаліст вищої категорії» та «старший вчитель».

4. Вчитель образотворчого мистецтва та трудового навчання Паришкура Т.П. «спеціаліст ІІ категорії».

5. Вчитель музичного мистецтва Макаренка В.В. «спеціаліст» та дев′ятий тарифний розряд.

6. Вчитель початкових класів Деркач Ю.М. «спеціаліст» та дев′ятий тарифний розряд.

7. Вчитель трудового навчання Чесніший Р.М. «спеціаліст ІІ категорії».

Проведені творчі звіти вчителів, що атестувались, підготовлені методичні рекомендації:

1.

Гавриленко Лідія Іванівна –

«Розвиток зв′язного мовлення молодших школярів»

2.

Деркач Юлія Миколаївна –

«Формування в учнів стійкого інтересу до знань через цікаві різновиди роботи на уроці»

3.

Макаренко Валерій Володимирович –

«Розвиток естетичних смаків на уроках музичного мистецтва»

4.

Паришкура Тетяна Петрівна –

«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва засобами живопису»

5.

Хоменко Оксана Олегівна –

«Формування навичок самостійної роботи при розв′язуванні вправ на різних етапах уроку»

6.

Чесніший Роман Миколайович –

«Розвиток творчих здібностей учнів на уроках трудового навчання»

7.

Шкапа Світлана Степанівна –

«Формування мовленевої компетентності в учнів на уроках рідної мови»

Більшість вчителів школи володіють ІК-технологіями і використовують їх в своїй роботі, створюють презентації та вчать цього учнів.Цікаві відкриті уроки і заходи з використанням мультимедійних технологій провели: Хоменко О.О. ( вчитель математики), Паришкура Т.П. (вчитель образотворчого мистецтва), Гавриленко Л.І. (класний керівник 3-Б класу), Деркач Ю.М. (класний керівник 2-Б класу), Шкапа С.С. (вчитель початкових класів), Тесленко С.В. (вчитель світової літератури), Севериненко О.П. (вчитель біології), Висоцька Л.М. (бібліотекар).

З метою реалізації державної політики щодо забезпечення прав дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку, здобуття якісної освіти в школі організовано інклюзивне навчання (1-Б клас (1 учень), 8-А клас(2 учні)) та індивідуальна форма навчання (3-Б клас (1 учень), 7-А клас (1 учень)).

Впродовж 2013-2014 н.р. проведена організаційно-роз′яснювальна робота щодо особливостей проходження ДПА та ЗНО 2014 року та інформування майбутніх абітурієнтів у рамках інформаційної компанії про порядок проведення реєстрації та тестування ЗНО.

Відповідно до навчального плану роботи школи за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано вивчення курсів за вибором з світової літератури, української мови , основ теорії літератури, креслення, біології, хімії, етики, журналістики (МАН), до участі в яких залучено здібних школярів.

У 2013-2014 н.р. учні школи брали активну участь у І-ІІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, всеукраїнському конкурсі учнівської творчості, присвяченому Шевченківським дням, Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика та інших. Кращими виявились: Іщенко Богдан, 9-Б клас; Іщенко Ілона, 5-Б клас, Хоменко Анна, 10 клас – ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України, секція журналістики., Тофан Андрій, 9-А клас – 3 місце в ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з хімії, правознавства та з географії Кузьменко Михайло, 11-Б клас. 42 призери ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів ( І місце – 7 учнів, ІІ місце – 15 учнів, ІІІ місце – 20 учнів); 15 призових місць в районних спортивних змаганнях ( І місце – 6, ІІ місце – 3, ІІІ місце – 6).

Разом з тим, слід відмітити, що не кожне заідання методоб′єднання проводилось із відкритим уроком, недостатня увага приділялась дослідницькій роботі по вивченню ефективності ІКТ чи інших технологій. Є проблеми у вихованні дітей: пропуски занять без поважних причин, проблемні стосунки їз батьками учнів, схильних до правопорушень.

НАКАЗУЮ:

1 В 2014-2015 н.р. продовжити роботу над науково – методичною проблемою «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховний процес, як одна із ефективних форм особистісно-орієнтованого навчання».

2. Спрямувати методичну роботу на вирішення таких завдань:

– поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів шляхом створення класів з поглибленим вивченням окремих предметів (8-А – української мови та літератури, 8-Б – иатематики, 9-Б – української мови та літератури), профільних класів(української філології, математики), організації роботи факультативів, гуртків, введення спецкурсів;

– пошук шляхів підвищення якості навчальних досягнень учнів з базових предметів;

– удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів;

– організація роботи психолого – педагогічного семінару для вчителів з метою підвищення рівня професійної майстерності;

– забезпечення ефективної роботи методичного кабінету школи, застосування ефективних форм організації методичної роботи вчителів – предметників;

– стимулювання педагогів до оволодіння сучасними інформаційно – комунікативними технологіями;

3.Організувати роботу з обдарованими дітьми.

2. Продовжувати удосконалення навчально-методичної та матеріально-технічної бази методичного кабінету школи.

3. Психологічній службі школи:

– упроваджувати ефективні методики та технології виявлення, навчання й виховання дітей з високим рівнем здібностей.

– організувати роботу щодо попередження негативних явищ і девіантної поведінки серед учнів.

– здійснювати психологічний супровід навчально-виховного процесу: індивідуальні та групові психодіагностичні обстеження дітей, педагогів, батьків; корекційно-відновлювальні заняття з дітьми; консультаційну роботу.

4. Заступнику директора з виховної роботи:

у позакласній роботі основну увагу звертати на напрацювання виховної системи школи, класу згідно проблеми особистісно орієнтованого, громадянського і патріотичного виховання учнів; планування роботи класного керівника, поширення кращого досвіду, зміцнення взаємодії школи та сім'ї в розв'язанні завдань профілактичної роботи щодо попередження правопорушень та шкідливих звичок.

5. Заступнику директора з навчально-виховної роботи: спланувати методичні заходи з педагогічними кадрами на 2013-2014 н.р. з урахуванням позитивного досвіду минулих навчальних років та попередження недоліків, допущених у роботі.

6. Вчителям – предметникам:

– систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти;

– удосконалювати рівень підготовки узагальнених матеріалів з досвіду роботи;

– працювати над впровадженням інноваційних методик з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу

7. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи С.С.Шкапа

Проект наказу підготував

заступник директора школи з навчально-виховної роботи В.І.Дульський


Кiлькiсть переглядiв: 425

Коментарi